טיפול משולב פיזי-אנרגטי

מהי ההשפעה ההדדית בין המבנים הפיזיים שלנו למבנים האנרגטיים שלנו? איך אני מטפלת בתלונות המופיעות במבנים פיזיים עקב בעיות אנרגטיות, ולהיפך?

ישותנו מורכבת ממבנים שונים, פיזיים ואנרגטיים.
הגוף הפיזי שלנו מוכר לנו כי אנו מודעים לו דרך חמשת חושינו: ראיה, שמיעה וכו'. מבחינה אנרגטית הגוף הפיזי הינו סוג מסוים של אנרגיה, צפופה מאד.
בנוסף לגוף הפיזי יש לנו מבנים אנרגטיים פחות צפופים, כמו שדות אנרגטיים ("הילות"), צ'אקרות, ו-וורטקסים. מבנים אלה נראים רק דרך "ראיה אנרגטית", מושג שקשה להוכיחו בעזרת החושים הידועים. "החוש השביעי" הוא שמאפשר לנו ראיה אנרגטית. קשה להסביר מהו חוש זה או כיצד רואים אנרגטית, ולא אדון בנושא זה כאן.
יש קשרי גומלין בין כל המבנים הללו, כך שמה שקורה עם האחד מהם משפיע גם על האחר. כל אחד ממבנים אלה אחראי על ''נושא'' מסויים ויש לו הקשר לנושאים מסוימים פיזיים או אחרים: ריגשיים, מנטליים, חשיבתיים או רוחניים . למשל:
הצ'אקרה הראשונה, היורדת מטה מאזור הפרינאום (חיץ הנקבים, הנמצא בין הרגלים), אחראית, בין השאר, לנושאים הקשורים בהישרדות , קרי: העלאת רמת המוכנות לפעולה, מוכנות פיזית וגם נפשית. היא אחראית להעלאת מתח השרירים ולחץ דם למשל, הנדרשים כדי לתפקד היטב במצבי דחק. צ'אקרה זו אחראית גם על הגב התחתון, הכליות ובלוטות האדרנל. מכאן אפשר להבין את הקשר שבין מצבה של צ'אקרה זו למצב הכליות, לחץ-דם, וכן להשפעתם של מצבי דחק (מהעבר או בהווה) על המטופל, לכאבי גב תחתון ועוד. לפיכך, אם נטפל במרכיבים הלא-פיזיים של המטופל נשפיע על הקורה איתו באופן פיזי וגם באופן לא פיזי, על התחושות הפיזיות, רגשיות, מנטליות, חשיבתיות ועוד.

תופעות אנרגטיות נחקרות כבר שנים ובמרשתת ניתן למצוא התייחסות ומידע רב בנוגע אליהן. קשה להגיע להוכחות חותכות בכלים מדעיים בנוגע אליהן, וכמו בנושאים אחרים גם פה אין תשובות לכל השאלות.

בדיקה של מצב אנרגטי נעשית על-ידי התבוננות אנרגטית או דרך תחושה שלו.
ניתן לעשות סקירה אנרגטית וגם לטפל, לא רק באנשים אלא גם בחפצים דוממים, בבתים, משרדים, מסמכים, תמונות וכו'.
בבדיקה האנרגטית אני מתבוננת אנרגטית במבנים אנרגטיים ותופעות אנרגטיות. מבנים אלה נמצאים בתדר אחר, שונה מזה של הגוף הפיזי המוכר לנו, אותו ניתן לחוש פיזית בעזרת חמשת החושים. אני מסתכלת על מדדים שונים כגון צורת המבנה האנרגטי, צבע, תנועה, חיוניות ועוד. ניתן לראות, למשל, מצבים כמו-פיזיים כגון שינוי צורה, מבנה ועמדה, סוגים שונים של חבלות, "היעלמות" חלקים מסיבות שונות, ועוד ועוד.

בטיפול משולב, פיזי ואנרגטי, אני:
כמו בכל טיפול פיזיותרפי: עם קבלת המטופל אבצע בדיקה אובייקטיבית הכוללת תחקיר רפואי מקיף, כולל התייחסות לתוצאות של בדיקות מעבדה והדמיה;
אבצע בדיקה פיזיקאלית רלוונטית לתלונות הפונה;
אגדיר את הבעיות הטיפוליות- כאב? מגבלת תנועה? מגבלה תפקודית? נושאים אחרים?
ואז אתבונן אנרגטית בפונה, כללית או ספציפית- לפי אזורים או לפני מבנים אנרגטיים רלוונטיים.
לבסוף אקבל החלטה במה להתחיל את הטיפול- בעזרת כלים אנרגטיים או פיזיים.
מכאן אמשיך בטיפול המשלב ועובר לסרוגין בין טיפול פיזי לאנרגטי, לפי הצורך שיעלה בכל שלב ושלב. עם סיום כל שלב אני מבררת כיצד להמשיך. המשך הטיפול יכול להיות פיזי, אנרגטי, ולפעמים גם משולב בו-זמנית.
במהלך כל פגישה טיפולית ובסיומה נעשית הערכה של סימנים אוביקטיבים, כמו טווח תנועה, כדי להעריך את תוצאות הטיפול. בכל אחת מהפגישות הבאות אני מעריכה מחדש את תלונות המטופל, מסיקה לגבי התקדמות הטיפול, וקובעת מטרות טיפול המשכיות או נוספות, לפי הצורך.

אני מטפלת בטכניקות וכלים אנרגטיים שונים (ראה את עמוד "אודות"). אני שואפת לשתף את המטופל בתהליך, שכן מתוך השותפות האקטיבית בטיפול ניתן להגיע לתוצאות טיפוליות טובות יותר כגון שינוי דפוסי חשיבה, ושינוי התנהגותי בעקבות זאת.
בטיפול בגוף הפיזי אני משתמשת בטכניקות מנואליות שונות, רובן בשיטת IMT . זו היא שיטה ידנית עדינה, הוליסטית, המבוססת על התפישה שלגוף יש יכולת לתקן את עצמו בנסיבות מסוימות ומתאימות).
לפי הצורך, אני משלבת טיפול פיזי יחד עם טכניקות וכלים אנרגטיים מתאימים באותו הזמן, שכן זה מייעל את הטיפול ומקצר אותו.
אני משתמשת בכלים מהפזיותרפיה המקובלת בהתאם לנדרש: מדריכה את המטופל בביצוע תרגילים שונים, מייעצת בנוגע לשימוש בגוף בחיי היום יום ולהתאמת סביבת המטופל לצרכיו. השאיפה שלי היא להגיע לתוצאות מה שיותר טובות מבחינת תלונות המטופל.

כפזיותרפיסטית נוכחתי שלמטופלים רבים שלי איני מצליחה לסייע עם הטכניקות הפזיותרפויטיות, הפיזיות, הידועות. בעקבות ניסיון של שנים ועם מטופלים רבים אני יכולה להעיד שטיפול משולב, פיזי ואנרגטי, נותן תוצאות הרבה יותר טובות מאשר טיפול פיזי בלבד.

לסיכום: האפשרות לחבר בין הפיזי לאנרגטי מאפשר התייחסות מעמיקה יותר ורב-מימדית לתלונות המטופל. הטיפול המשולב מייעל את התוצאות הטיפוליות- הכל לטובת המטופל.