מפרקי הלסת


תרגילים למפרקי הלסת


כואב לי בכל לעיסה:

מטופלת פנתה עקב כאבים בלחי ימין שהופיעו חודשיים חצי קודם , לאחר פיהוק גדול שלווה ברעש עז. הטיפול כלל טיפול בשרירי הלעיסה, איזון ביומכני של מפרקי הלסת ועצם הלשון, טיפול אנרגטי בצ'אקרת הגרון והדרכה לתרגילים מתאימים. לאחר 3 טיפולים הושגה הקלה ניכרת של הכאב בלעיסה, באיכות תנועת מפרקי הלסת ובתנועות הצוואר- שהיו חופשיות מכאב. המטופלת קיבלה ייעוץ להתנהגות יום-יומית במה שנוגע למפרקי הלסת. 
ל.ג., בת 29, מיד לאחר סיום לימודיה, פנתה לטיפול עקב כאבים בלחי ימין המופיעים בכל לעיסה. כחודשיים וחצי קודם לפנייתה אלי היא פיהקה פיהוק גדול, שמעה "קנאק" חזק ומיד הופיע במקום כאב חד שנמשך כשעה. מאז, בכל (!) לעיסה היא חשה כאב ממוקד בלחי ימין. קיים גם כאב דומה אבל קל בהרבה, בלחי שמאל. הכאבים מוחמרים כאשר היא לועסת אוכל קשה יותר.
בבדיקה: 
תנועות מפרקי הלסת היו מוגבלות: פתיחה של 3 אצבעות בלבד (במקום 4), תנועות התקה הצידה למרחק שן אחת בלבד. התנועות היו לא סימטריות- עם בריחה של הלסת התחתונה ימינה בפתיחה, וחזרה באותו המסלול.
תנועות הצוואר עוררו את הכאב המוכר בזמן תנועת פשיטה אחורה.
בשיניים ניכרו סימני שחיקה ראשוניים.
במישוש הופק הכאב המוכר במישוש שריר ה- Medial Pterygoid מימין, וכאב קל מאד בשמאל. נמצא תהליך פוסט טראומטי בעצם ההיואיד (עצם הלשון).
אנרגטית, מקצבי שריר ה- Medial Pterygoid היו נמוכים מאד.
הטיפול: טיפול מנואלי ב- Trigger Point בשריר ה- Medial Pterygoid , כולל הדרכה לשמירת אורך השריר. טיפול מנואלי בעצם ההיואיד ואיזון של מיקומה היחסי באזור. איזון ביומכני  של מפרקי הלסת וסינכרוניזציה ביניהם. טיפול מנואלי בצוואר להשגת טווח תנועה מלא וחופשי מכאב.
הדרכה בנוגע לתפקוד יום-יומי הקשור בלסת: כיצד להימנע מפיהוק רחב, הדרכה בנוגע למרקמי האוכל.
הדרכה בנוגע לתרגול של מפרקי הלסת והצוואר.
טיפול אנרגטי לשיפור מצבה של הצ'אקרה ה-5 (צ'אקרת הגרון) (הקשורה גם בנושא תעסוקה, נושא שהעסיק אותה ביותר באותה תקופה) .
היא דחתה את הצעתי לשימוש בסד לילה. 

סיכום הטיפול: לאחר 3 טיפולים הושג שיפור משמעותי גם בכאב וגם בתנועה: הפתיחה והסגירה של מפרק הלסת נעשו בצורה סימטרית לחלוטין, תנועת ההתקה הצידה השתפרה ובוצעה בכל הטווח הקיים אצלה ללא תלונות, תנועות הצוואר היו ללא  תלונות. ל.ג. הודרכה כיצד להמשיך ולשמור על התנהגות נכונה ולהמשיך ולתרגל כדי לשמור על טווחי התנועה.